Com la IA pot ajudar a les empreses?

IA per empreses

La intel·ligència artificial, a mesura que passa el temps, està més present en el nostre dia a dia. Aquesta està oberta a molts camps i aplicacions, com per exemple en els serveis d’atenció al client o bé en l’automatització de l’enviament massiu de mailings, aportant solucions molt eficaces i ràpides.

El mercat d’aquesta innovadora tecnologia ha crescut un 19,6% durant el primer trimestre de 2022. A més, s’espera que els ingressos totals d’aquest 2022 siguin de 380.350 milions d’euros i d’uns 400.000 milions d’euros a finals del pròxim any 2023.

Segons els experts i els professionals dedicats al desenvolupament i implantació d’intel·ligència artificial, esperen que les plataformes de IA aplicades a les empreses incrementin en un 34,6% i el desenvolupament de software de IA en un 14,1% en els pròxims 5 anys.

Què és la IA?

La intel·ligència artificial és la combinació d’algoritmes i tecnologies que introdueixen la lògica racional humana a les màquines perquè així puguin aprendre i respondre als estímuls d’una forma semblant a com ho faríem les persones.

Utilitzant aquestes tecnologies, podem entrenar a les màquines perquè facin tasques específiques que requereixin de processar una gran quantitat de dades i reconèixer patrons d’una forma totalment automatitzada en un menor temps.

La IA inclou l’aprenentatge automàtic i el processament de llenguatges, aquestes dues característiques l’ajuden a evolucionar perquè sigui capaç d’ajudar a les empreses a assolir els seus objectius.

Perquè les empreses haurien d’implementar la IA?

Les empreses cada cop necessiten dissenyar millors estratègies, tenir més visibilitat, conèixer en detall als seus clients i optimitzar els seus processos o gestions.

Per tant, una eina clau que hauran de tenir implementada totes les empreses és la IA. Però quins beneficis aporten a les empreses?

Increment de la productivitat

Un dels principals i més notoris dels beneficis que ens aporta aquesta tecnologia és l’increment de la productivitat dels treballadors gràcies a que les màquines s’encarreguen de dur a terme els processos i tasques més rutinàries. D’aquesta forma podem optimitzar al màxim l’eficiència i el temps del nostre equip de treball focalitzant tots els esforços en les tasques més importants.

Millor coneixement dels clients

Amb l’aplicació de programes informàtics intel·ligents podem donar respostes a les demandes dels nostres clients automàtiques i personalitzades. A més, podem recollir les dades d’aquests gràcies a eines com els chatbots connectats a una base dades.

Millor coneixement dels propis productes o serveis

Mitjançant els anàlisis de dades automatitzats podem conèixer en profunditat tots els detalls dels nostres productes o serveis, la distribució d’aquests i el nombre de vendes que anem tancant o que hem tancat. En altres paraules, ens permet simplificar tots els processos i gestions per recollir únicament la informació que considerem més rellevant.

Millora en la qualitat de vida dels treballadors

Aplicant la IA afavorim als treballadors i els fem sentir més valorats potenciant en major mesura els factors emocionals, la creativitat i la imaginació eliminant o simplificant les tasques mecàniques i repetitives que realitzen en el seu dia a dia.

Aprenentatge constant o “Machine learning”

Aquests aprenentatges Machine learning es basen en registrar els errors per evitar que es repeteixin en processos futurs i d’aquesta forma dotem a les màquines la capacitat d’aprendre de diverses situacions mentre alhora adquireixen experiència.

Com poden les empreses implementar la IA?

El creixement en l’implementació de la IA a les empreses el podem considerar com essencial, però no només per les grans empreses sinó que les PIMES també poden aprofitar els beneficis d’aquesta tecnologia.

Si volem implementar-la exitosament haurem de tenir en compte 4 aspectes:

1.Iniciar progressivament

Es recomana iniciar a petita escala, perquè d’aquesta forma podem aprendre a utilitzar-la correctament. Primer enfocant-nos en recopilar dades o informació de camps concrets. I un cop ja coneixem al 100% com utilitzar-la correctament podrem aplicar-la a diversos processos alhora.

2.Identificar les àrees on implementar-la

Per dur a terme una correcta implementació de la IA a la nostra empresa, primer de tot hem d’analitzar els nostres processos i gestions per determinar on ens fa falta realment implementar-la. Un error que es comet amb molta freqüència és precipitar-nos  implementant aquesta tecnologia a molts àmbits alhora sense que abans tinguem el control total de l’eina.

3.Capacitar als treballadors i col·laboradors

No hi ha millor moment per implementar aquesta tecnologia que quan ja tinguem tots els nostres processos traslladats al núvol. Però, abans de posar-la en marxa haurem de formar i capacitar als nostres treballadors perquè puguin fer un òptim ús de l’eina per tal d’explotar al màxim els beneficis i aprofitar totes les oportunitats que se’ns presentin.

4.Incorporar la IA a tasques diàries

La IA a l’igual que als treballadors s’ha d’entrenar perquè funcioni eficientment, mitjançant el machine learning, generant dades que estaran disponibles pels treballadors. Aquestes dades les podem considerar com una poderosa eina a la mà de les empreses perquè ens poden ajudar a prendre decisions i a atendre als nostres clients de forma totalment personalitzada.

Intel·ligència artificial i big data

Avui dia trobem la necessitat de controlar i analitzar totes les dades, i gràcies al big data, som capaços de transformar aquestes dades en informació pràctica per aplicar-la als nostres sectors i activitat.

Per l’altra banda, la intel·ligència artificial poc a poc està dotant d’una gran importància a les tecnologies intel·ligents.

Per tant, podem afirmar sense cap dubte que el potencial d’aquestes dues tecnologies és molt notori. Però que passa si les combinem? El resultat d’aquesta unió és el machine learning, funcionalitat que defineix en gran mesura a la IA en el seu procés d’aprenentatge prova-error.

Quin és el futur de la IA?

El futur de la intel·ligència artificial està determinat pels avenços tecnològics que van apareixent amb el pas del temps. S’espera que les IA puguin fer-se càrrec de prendre millors decisions que els éssers humans i donar a conèixer punts de vista que ni nosaltres mateixos ens havíem plantejat abans.

Trobem nombroses aplicacions per aquesta tecnologia en el nostre dia a dia com per exemple per facilitar la recerca de treball, millorar la nostra vida, etc. Però també hem de pensar en la possibilitat de que puguem implementar aquesta a l’ésser humà per incrementar la nostra capacitat mitjançant tecnologies cognitives i dispositius portàtils que ens beneficiin en els diferents aspectes de la nostra vida diària.

Tot i així, aquestes són únicament les primeres passes del futur que poc a poc estem creant gràcies a la IA i a les noves tecnologies. 

0 replies

Deixa el teu comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *