Què és el Metavers?

Què és el Metavers?

El concepte del metavers és molt peculiar, ja que es tracta d’un univers digital 100% virtual, que implica portar la tecnologia i la connectivitat a un nou nivell. L’abast que té aquesta tecnologia és tan ampli que fins i tot podem arribar a àrees molt més enllà dels videojocs.

En aquest article us explicarem què és el metavers, com funciona, els tipus de metaversos i la raó per la qual les empreses haurien d’invertir en aquesta potencial tecnologia.

Què és el Metavers i com funciona?

El metavers és un món virtual al qual accedim a través de dispositius especials, com bé poden ser ulleres de realitat augmentada, que ens permeten interactuar amb els usuaris i els elements que trobem dins d’aquests mons virtuals.

En els videojocs els mons virtuals no es tracta d’un concepte innovador ja que hi ha una gran varietat d’ells. Però, el que busca el metavers és crear una realitat alternativa en la qual puguem realitzar el nostre dia a dia, treballar, assistir a esdeveniments, interactuar amb altres persones i viatjar sense que ens haguem de desplaçar.

Principalment, accedim en aquest a través d’ulleres de realitat virtual o augmentada, ordinadors, apps o a través dels nostres telèfons intel·ligents. Tots aquests projecten entorns realistes i interactius sobre el nostre entorn físic.

La clau dels entorns que crea són totalment immersius que ens permeten submergir-nos en aquests. Si comptem amb sensors, aquests enregistraran els nostres moviments que duem a terme físicament i els durà a terme l’avatar que ens representa en el metavers.

Característiques:

1.Espai interactiu

Els usuaris del metavers poden interactuar amb tots els elements de l’entorn, amb els altres avatars i també amb tots els canvis que es desenvolupen en aquest.

2.Entorn autònom

Un dels fets que més beneficia aquesta tecnologia és que tot i que no estiguem dins del metavers, aquest continua en funcionament independentment de què hi hagi o no usuaris connectats.

3.Descentralitzat i sense límits

El metavers no té un únic propietari, sinó que tots els usuaris ho són. Un dels factors claus del metavers és que el blockchain garanteix que totes les transaccions i moviments que es realitzin en el món virtual siguin segures i fàcils de rastrejar. Cal destacar que es tracten de mons virtuals molt accessibles sense cat tipus de límits i/o barreres.

4.Ens permet participar en economies virtuals

El metavers té la seva pròpia economia, descentralitzada i impulsada per les criptomonedes. Els usuaris que formen part d’aquesta economia virtual poden comprar, vendre i intercanviar actius com per exemple avatars, peces de roba virtual, entrades per esdeveniments…

Per què és important el Metavers?

Actualment, el metavers el trobem pràcticament en tots els llocs d’internet, i amb el creixement de l’Internet of Things s’incrementarà l’ús del mateix en moltes més àrees. Els camps on més importància té el metavers són:

Treball

No haurem de tenir en compte on ens trobem per tal de realitzar la nostra feina, ja que gràcies al metavers se’ns obren oportunitats amb noves formes de treballar, col·laborar i d’obtenir experiències més significatives per part dels treballadors.

Entreteniment

Moltes grans empreses estan invertint cada cop més en la indústria dels jocs. Això és degut al fet que els creadors i desenvolupadors de videojocs es troben un pas endavant en la creació de mons virtuals. En el futur, s’espera que no només hi hagi videojocs amb mons virtuals sinó que també puguem visitar exposicions d’art, gaudir d’obres de teatre en viu, participar en espectacles…

Turisme

Una de les possibilitats amb més potencial que ens ofereix el metavers és visitar els països sense que faci falta que hi estiguem físicament per experimentar-lo. A mesura que aquesta tecnologia evolucioni, els usuaris podran visitar els llocs virtualment, experimentar els sabors i les olors des de la distància.

Cultura

Amb els avatars, desapareixen els prejudicis sobre les races, sexes, edats, etc. Això ajudarà a anivellar les oportunitats de treball, educació i connexions socials.

Tipus de Metavers

Els metaversos poden ser tradicionals, blockchain, centralitzats i descentralitzats. Però, també poden pertànyer a dos d’aquests tipus alhora.

·Metavers centralitzat: està desenvolupat i respaldat per una empresa. Un exemple seria Meta.

Metavers centralitzat

·Metavers descentralitzat: és el qual dona als seus usuaris el poder complet per decidir el futur del món, la possibilitat de gestionar autònomament els seus actius i invertir o canviar-los. Un exemple seria Decentraland.

Metavers descentralitzat

·Metavers tradicional: els quals l’economia del món és controlada pels desenvolupadors.

·Metavers blockchain: en aquest molts aspectes com l’economia, pot ser controlat per la tecnologia blockchain, amb la que els usuaris tenen el control del món en el qual es troben.

·Metavers segons els objectius empresarials: són els mons creats exclusivament per les empreses i esdeveniments per tal de complir uns objectius com bé poden ser la viralització, fer branding, impulsar la innovació tecnològica, etc. Un exemple seria l’estratègia que var dur a terme Coca-cola amb una plataforma en la qual si escanejaves una llauna o una ampolla d’un dels seus sabors, s’obria un concert de realitat virtual.

Com hi podem ingressar?

Qualsevol pot ingressar al Metavers, sempre que connexió a internet i una bona velocitat de navegació. 

Els usuaris poden accedir al metavers a través d’un ordinador, creant un avatar a partir d’una fotografia, o bé utilitzant les ulleres de realitat virtual, les quals brinden als usuaris una experiència molt més captivadora.

Tot i que, no és obligatori comptar amb les ulleres de realitat virtual per accedir al metavers, ja que actualment hi ha diferents formes d’accedir-hi.

Haurien d’invertir en el Metavers les empreses?

Les raons per les quals les empreses haurien d’invertir en el metavers és degut a la considerable millora en la productivitat, l’anticipació dels resultats, l’estalvi de costos i recursos, les infinites possibilitats d’interactuar amb col·laboradors i possibles clients, avaluar el rendiment i els comportaments del nostre equip de treball.

0 replies

Deixa el teu comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *