La realitat augmentada en les compres en línia

La realitat augmentada en les compres en línia

La realitat augmentada ha hagut de recórrer un llarg camí per passar del concepte a l’aplicació en la vida real. Fins no fa gaire, els costos per implementar aquesta innovadora tecnologia eren tan alts que les empreses només podien imaginar i plantejar-se les possibles aplicacions que podrien implementar.

Avui dia, aquest fet ha canviat, ja que la realitat augmentada està implementada en la majoria dels dispositius tecnològics en els àmbits educatius, d’entreteniment, d’oci, viatges, etc.

Però què és la realitat augmentada? En aquest article t’explicarem el concepte, els beneficis d’implementar-la i la seva aplicació en diferents estratègies empresarials.

Què és la realitat augmentada?

La realitat augmentada ens permet visualitzar informació virtual sobre el món real utilitzant dispositius tecnològics per crear experiències que aporten coneixements, entreteniment i interactivitat a temps real. En altres paraules, inserir objectes virtuals en el món físic que s’ensenyen als usuaris revolucionant així la forma en què duem a terme els procediments empresarials.

Però quins aspectes caracteritzen la realitat augmentada? Podem afirmar que tota tecnologia de realitat augmentada combina el món real amb el virtual, ofereix interfícies d’interacció a temps real, s’adapta a múltiples entorns i ens facilita la interacció en tres dimensions.

Per tant, tant la realitat augmentada com la realitat virtual són el mateix? Aquests dos conceptes moltes vegades treballen conjuntament, però entre si són diferents.

La principal diferència entre la realitat augmentada i la virtual és que la RV construeix el món en el qual ens submergim i en la RA és el nostre món el qual es converteix en el suport per col·locar objectes i imatges en un entorn real.

Tot i això, hi ha una realitat que combina les dues realitats i la qual és coneguda com a Realitat Mixta. Aquesta realitat mixta  ens permet veure objectes en el nostre món i construir una experiència física indistingible.

Quins beneficis i inconvenients aporta la realitat augmentada a les empreses?

Beneficis:

1.És una tecnologia aplicable en diferents àmbits

2.Facilita la formació oferint aprenentatges molt més versàtils i cridaners

3.Ofereix grans quantitats d’informació

4.Podem agilitzar les tasques o els processos

5.Ens brinda la possibilitat de realitzar campanyes de màrqueting úniques i òptimes

6.Eleva les vendes de negocis i comerços

7.Amplia el coneixement que tenen els clients dels productes i serveis de les empreses

8.Incrementa les accions realitzades pels usuaris i els consumidors

9.Ens ofereix l’opció d’oferir experiències úniques que ens ajudaran a sobresortir respecte els nostres competidors

Inconvenients:

1.Ens requereix dedicació, esforç i temps per recollir la informació virtual

2.És essencial comptar amb experts

3.El desconeixement d’aquesta eina ens pot aportar informació no gaire útil

4.Hem de disposar de dispositius ràpids amb una alta capacitat de processament

5.La implementació d’aquesta tecnologia és generalment cara

La nova realitat del màrqueting online

En el camp del màrqueting s’ha descobert que si utilitzem correctament els elements de la realitat augmentada podem aportar un gran valor afegit als nostres usuaris i consumidors. Com bé sabem, establir un contacte directe amb el client potencial i mantenir-los fidelitzats és difícil, ja que ens requereix dur a terme estratègies innovadores.

Una de les raons per les quals s’han començat a plantejar estratègies comercials amb aquesta tecnologia es deu a l’allau publicitari que inunda el nostre dia a dia i a la gran varietat d’ofertes que trobem tant en les botigues físiques com en les virtuals.

Per tant, davant aquesta situació i a l’increment exponencial dels competidors, hem d’oferir formats innovadors que captivin l’atenció dels nostres consumidors fent servir sistemes de realitat augmentada aplicats a diferents àmbits i processos empresarials.

Els sectors en els quals s’espera un major increment d’ús de la realitat augmentada són el sector sanitari, immobiliari, minorista, educatiu, telecomunicatiu, en els esdeveniments en directe i en els videojocs.

La realitat augmentada en els comerços en línia

Cada cop ens trobem amb molta més competència i que l’experiència d’usuari de la competència és més bona, per tant, hem d’intensificar les estratègies comercials i cercar noves formes d’innovar per satisfer la demanda dels nostres consumidors mentre alhora ens diferenciem de la nostra competència.

La realitat augmentada ens pot ajudar a reinventar les compres en línia i a impulsar les vendes implementant aquesta tecnologia com una part integral de les diferents estratègies de màrqueting.

Exemples d’aplicacions de la realitat augmentada en els comerços en línia:

Provadors virtuals

Gran part dels comerços en línia que venen roba i accessoris han implementat aquests provadors virtuals amb els quals els consumidors poden visualitzar des dels seus dispositius mòbils com es veurien amb la peça de roba o l’accessori sense que faci falta tenir-lo físicament. 

Manuals d’usuari interactius

Aquesta aplicació interactiva dels manuals proporciona un avenç considerable facilitant la comprensió d’aquests manuals mitjançant recorreguts interactius. En el futur, s’espera que aquests substitueixin per complet els formats físics.

Decoració de les llars

Aquesta és una de les aplicacions que van ser implementades per primer cop a IKEA l’any 2013  i la qual ofereix als seus consumidors situar els mobles que estan interessats en adquirir virtualment per veure com queden en les seves llars abans d’adquirir-los.

El futur de la realitat augmentada

La realitat augmentada podem considerar-la com una de les tendències de màrqueting que més s’utilitzaran en els pròxims anys, segons afirma un estudi realitzat per l’empresa TechNavio.

Per tant, podem assegurar que aquesta tecnologia té un gran futur al davant i que al final es convertirà en una eina essencial per tota empresa que vulgui oferir la millor experiència del client possible.

0 replies

Deixa el teu comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *